HTML

Gluténmentes Mézes keksz

2014.12.22. 11:56 MJ Era

Jó rég nem jelentkeztem...a sütés-főzés nem állt meg csak kicsit időhiányos volt ez az időszak! Igyekszem újra felpörögni :)

Ez a recept most aktuális ezért ezzel kezdem :)

Az alap recept Sthal Judit karácsonyi újságjában található, de én szokás szerint átalakítottam, hogy mi is ehessük!

Hozzávalók:

15 dkg cukor

1 dl méz

1 dl víz

1 ek őrölt fahéj

1,5 tk őrölt kardamon

1,5 tk őrölt szegfűszeg

2 tk reszelt narancshéj

12,5 dkg kókuszzsír

45+3 dkg rizsliszt

1,5 tk szódabikarbóna

1/4 tk só

nyújtáshoz kevés liszt

Elkészítés:

A cukrot, a mézet és a vizet egy kis fazékban mérsékelt tűzön kevergetve felfőzzük. Amint forrni kezd levesszük a tűzről és beletesszük a fűszereket és a narancs héjét. (Nekem nem volt otthon kezeletlen narancs így a narancsnak frissen facsart levét használtam, ugyanúgy 2 teáskanállal).

A kókuszzsírt beletesszük egy keverőtálba és ráöntöm a forró keveréket. Amíg kihűl többször megkeverjük!

A lisztet és a többi alapanyagot hozzáadjuk a kihűlt fűszeres keverékhez.és tésztává gyúrjuk. Nem nehéz nekem a gyerkőcök is csinálták! Amit összeállt egy folpackba csomagoljuk, lelapítjuk és egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Következő nap előmelegítjük a sütőt 200 fokra.Tepsibe sütőpapírt teszünk és arra szaggatjuk ki a tésztát amit kb. fél centire nyújtunk. 6-7 perc alatt készre sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni.

Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://glutenmentes-paleo.blog.hu/api/trackback/id/tr167003949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása